Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τον προβληματισμό των φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Αθηνών, αναφορικά με το αποτέλεσμα των αλλαγών που έχουν γίνει στη λειτουργία του τμήματος στο εξάμηνο που διανύουμε.
Ειδικότερα, με την επιστολή αυτή, η οποία υπογράφεται από…… σπουδαστές ανεξάρτητα από τις φοιτητικές παρατάξεις που πιθανώς να ανήκουν, έχει ως μοναδικό σκοπό να εκφράσει την ανησυχία μας για την δυνατότητα διατήρησης του υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης που υπήρχε μέχρι πρόσφατα, και που έδινε στους σπουδαστές του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας όλα τα απαραίτητα εφόδια για να ασκήσουν το λειτούργημα τους, με επιστημονική μεθοδολογία, γνώση, εμπειρία, ανθρωπιά και αίσθηση ευθύνης.
Όπως ασφαλώς γνωρίζετε η μείωση του έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού είχε σαν αποτέλεσμα τις παρακάτω αλλαγές του προγράμματος σπουδών :
1. Τη σύντμηση τμημάτων σε εργαστηριακά μαθήματα, με αποτέλεσμα τη συμμετοχή σχεδόν διπλάσιου αριθμού σπουδαστών σε εργαστήρια που βασίζονται σε εμπειρικές και βιωματικές ασκήσεις, να έχει πέσει κατακόρυφα η ποιότητα εκπαίδευσης και κλινικής προετοιμασίας των σπουδαστών.
2. Τη δυσαναλογία φοιτητών προς επόπτη. Συγκεκριμένα, οι επόπτες που έχουν αναλάβει την πρακτική εργαστηριακή άσκηση, μειώθηκαν από 18 σε 9 με αποτέλεσμα ο αριθμός των σπουδαστών ανά επόπτη να αυξηθεί από 7 σε 12.
3. Σημαντικά μαθήματα επιλογής όπως η «Κοινωνική Εργασία στον Εργασιακό χώρο» και η «κοινωνιολογία της επικοινωνίας» καταργήθηκαν, με αποτέλεσμα δεκάδες σπουδαστές να μην έχουν πρόσβαση στην διδασκαλία των αντιστοιχών αντικειμένων.
Επιπλέον η βιβλιοθήκη του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, εδώ και ένα χρόνο δεν λειτουργεί λόγω έλλειψης προσωπικού, στερώντας μας την δυνατότητα πρόσβασης σε εξειδικευμένα βιβλία και επιστημονικά περιοδικά κοινωνικής εργασίας, ψυχολογίας, κοινωνιολογίας κοκ.
Τέλος, η κατάσταση των κτηριακών εγκαταστάσεων και η υλικοτεχνική υποδομή του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας είναι ελλιπής με αποτέλεσμα την αδυναμία υποστήριξης ορισμένων μαθημάτων. Ενδεικτικά, στο εργαστηριακό μάθημα Πληροφορική και Κοινωνική Εργασία του Δ’ εξαμήνου που πραγματοποιείται στην αίθουσα υπολογιστών. Η αίθουσα έχει μόνο 10 υπολογιστές και κάθε τμήμα περί τα 25 άτομα, δηλαδή ένας υπολογιστής αντιστοιχεί σε 2 και 3 άτομα. Συνεπώς το πρακτικό κομμάτι της εκμάθησης και χρήσης υπολογιστών διδάσκεται με πολλές δυσκολίες.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω προτείνουμε:
- Την άμεση επαναλειτουργία της βιβλιοθήκης του τμήματός μας με την πρόσληψη ειδικού προσωπικού ή τουλάχιστον την τοποθέτηση φοιτητή συναφούς αντικειμένου που θα πραγματοποιήσει την πρακτική του άσκηση. Επιπλέον, ο εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης με σύγχρονα επιστημονικά εγχειρίδια, περιοδικά και λοιπό υλικό κρίνεται απολύτως απαραίτητος.
- Την επίσπευση της μεταφοράς του Τμήματός μας στις κεντρικές εγκαταστάσεις του ΤΕΙ Αθήνας, όπως συζητείται εδώ και καιρό.
Με εκτίμηση,
Οι φοιτήτριες/φοιτητές του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας
No comments:
Post a Comment