Social Work

Social Work

Thursday 9 April 2015

Σχετικά με τις Προτάσεις του Προγράμματος Σπουδών

Γενικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά όλες και όλους που συμμετείχατε στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε, σχετικά με την τροποποίηση του προγράμματος σπουδών. Μπορούμε - όπως και όλοι υποστηρίξατε - να προτείνουμε βελτιώσεις στο πρόγραμμα σπουδών, που είναι απαραίτητες και αναγκαίες με σκοπό την καλύτερη κατάρτιση των φοιτητών και την εστίαση των δεδομένων στην κατάσταση, την Ελληνική πραγματικότητα. Έχουμε "φωνή" στην Κοινωνική Εργασία κ μπορούμε αξιοπρεπώς να καταθέσουμε προτάσεις για ζητήματα που μας απασχολούν. "Πολλά μπορούν να αλλάξουν, αν έχουμε την διάθεση να λειτουργήσουμε συλλογικά".

Σας παραθέτω το έγγραφο το οποίο δόθηκε στον υπεύθυνο του τμήματός μας, κ. Ασημόπουλο.


ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΘΗΝΑΣ
ΣΧΟΛΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



ΘΕΜΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Αγαπητοί καθηγητές, συμφοιτήτριες και συμφοιτητές,
Ύστερα από προτάσεις ορισμένων καθηγητών, δημιουργήθηκε στις 30/01/15 μια διαδικτυακή φόρμα, μέσω της οποίας ζητούσαμε την άποψή σας σχετικά με αλλαγές που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματός μας. Η διαδικασία συλλογής των απαντήσεων ολοκληρώθηκε στις 21/02/15 και συμμετείχαν συνολικά 34 άτομα. Η ενέργεια αυτή δεν περιείχε κανενός – κομματικού τύπου – ανάμειξη.
Εν συνεχεία, ύστερα από μια μικρή σύμπτυξη δημιουργήθηκαν οι εξής προτάσεις:
1.      Να προστεθούν μαθήματα που να αφορούν την ισότητα, τις καταστάσεις εγκλεισμού, το δημιουργικό παιχνίδι, τη δραματοθεραπεία (ψυχόδραμα), την εξωλεκτική επικοινωνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα καθώς και να πραγματοποιούνται περισσότερες βιωματικές ασκήσεις όπως το role-playing.
2.      Να διδάσκεται η αυτογνωσία σε μεγαλύτερο εξάμηνο, διότι ο βαθμός δυσκολίας του είναι μεγαλύτερος από τον βαθμό όπου οι πρωτοετείς φοιτητές – από άποψη γνώσεων – μπορούν να αντιληφθούν το νόημα και την ορολογία που εμπεριέχεται σε αυτό. Επίσης θα μπορούσε αντί αυτού, να προστεθεί και σε άλλο εξάμηνο, έχοντας το χωρισμένο σε δυο εξάμηνα.
3.      Να προστεθεί ένα μάθημα στατιστικής, στο οποίο θα διδάσκονται πολύ απλές και βασικές έννοιες, με σκοπό την κατανόηση των στατιστικών στην έρευνα ΙΙ. Επίσης, αντί για μάθημα Στατιστικής θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μια σειρά σεμιναρίων όπου θα διδάσκονται οι βασικές έννοιες της Στατιστικής και του προγράμματος SPSS.
4.      Να τροποποιηθούν ή να καταργηθούν:
a.        Η οργάνωση και Διοίκηση Κοινωνικών Υπηρεσιών και Προγράμματα Κοινωνικής Πρόνοιας (εργ.), καθώς το αντικείμενο τους και αυτό που γίνεται στα εργαστήρια είναι ακριβώς το ίδιο.
b.      Κοινοτική Εργασία στο Τοπικό Επίπεδο και Κοινωνική εργασία με Κοινότητα (εργ.)
5.      Τα μαθήματα επιλογής να διδάσκονται ως υποχρεωτικά. Οι βασικές γνώσεις που παρέχουν, όπως η Κοινωνική Εργασία σε Πολυπολιτισμικό Περιβάλλον είναι απαραίτητες.
6.      Η κοινωνική έρευνα να διδάσκεται σε παραπάνω από δύο εξάμηνα. (Στο πρώτο εξάμηνο να διδάσκονται οι γενικές έννοιες της έρευνας, στο δεύτερο εξάμηνο να διδάσκεται η ποιοτική έρευνα και στο τρίτο εξάμηνο η ποσοτική έρευνα, έτσι ώστε να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα της Επιστημονικής Έρευνας).
7.      Να υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης κάποιου μαθήματος έναντι εκπόνησης πτυχιακής εργασίας.
8.      Να πραγματοποιείται η Ξένη γλώσσα-Ορολογία και η Πληροφορική στο 1ο έτος, καθώς διαθέτουν γνώσεις που συμβάλλουν στην εκπόνηση εργασιών και την εξοικείωση με την Αγγλική γλώσσα και τους όρους της κοινωνικής Εργασίας.
9.      Απαλλαγή από το εργαστήριο εκμάθησης Ηλεκτρικών Υπολογιστών για όσους κατέχουν ήδη πτυχίο Πληροφορικής.
10.  Η Επαγγελματική Ηθική και Δεοντολογία καθώς και η Συνέντευξη να διδάσκονται και σε άλλα εξάμηνα.
11.  Εκμάθηση δημιουργίας φόρμας εξυπηρετούμενου
12.  Εκσυγχρονισμός των σημειώσεων των μαθημάτων με βάση τις υπάρχουσες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες.
13.  Να παρέχονται σημειώσεις από τους καθηγητές του τμήματος μέσω του e-class, γιατί υπάρχουν άτομα που ενώ θέλουν να παρακολουθήσουν την θεωρία ενός μαθήματος, δεν μπορούν π.χ. για λόγους εργασίας.
14.  Να υπάρχει μάθημα στο Α’ εξάμηνο το οποίο να δίνει μια πρώτη εικόνα των προσεγγίσεων στην Κοινωνική Εργασία (κάτι που θα μπορούσε να υπάρχει στο μάθημα Εισαγωγή στην Κοινωνική Εργασία).
15.  Η μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας με Άτομα να διδάσκεται σε δύο εξάμηνα, γιατί όπως και η Αυτογνωσία του Κοινωνικού Λειτουργού, εμπεριέχει γνώσεις που είναι δυσνόητες και δεν προλαβαίνουμε να ολοκληρώσουμε σε ένα εξάμηνο.
16.  Να καταργηθούν ή να επαναπροσδιοριστούν οι αλυσίδες των μαθημάτων.
17.  Να υπάρχει εποπτεία σε όλους όσους πραγματοποιούν εξάμηνη πρακτική και όχι μόνο σε όσους είναι σε πλαίσια συγχρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ.
18.  Η ύλη των μαθημάτων να είναι πιο συναφής με τους στόχους του εκάστοτε μαθήματος. Αυτό σημαίνει λιγότερη και πιο συγκεκριμένη ύλη.
19.  Να τροποποιηθούν ή να καταργηθούν τα εργαστήρια των μαθήματων Κοινωνιολογία της Οικογένειας και Κοινωνιολογία της Απόκλισης, γιατί είναι παρόμοια με τις θεωρίες τους.
20.  Να προστεθούν περισσότερα εργαστήρια στα μαθήματα Ψυχολογίας.
21.  Το τετράδιο του Φοιτητή να είναι πιο ευέλικτο στις ΠΕΑ 1 και 2.
22.  Να προστεθεί εργαστήριο στην Κ.Ε. με Ομάδες.
23.  Μείωση των αριθμών των φοιτητών στα εργαστήρια.
24.  Να γνωστοποιείται νωρίτερα η έναρξη της εξεταστικής περιόδου.
25.  Καλύτερος χρονικά προγραμματισμός του προγράμματος, όπως τα κενά που έχουν μεταξύ τους. Ακόμη να εκσυγχρονιστεί το πρόγραμμα με βάση τα πρότυπα του εξωτερικού (συνεργασία, επικοινωνία), ενώ οι καθηγητές να διαθέτουν όλοι διδακτορικό δίπλωμα.

26.  Να πραγματοποιήσουμε εκπαιδευτικές εκδρομές σε συνεννόηση καθηγητών και φοιτητών.

No comments:

Post a Comment